-40%

Babilon

Preț special 23,94 lei

Reducere 40%

16,79 lei 27,99 lei
Preț standard 39,90 lei
Elisabeth, o femeie de șaizeci de ani, locuiește împreună cu soțul ei, Pierre, într-un mic apartament din Deuil-l’Alouette, în suburbiile Parisului. Din plictiseală, Elisabeth hotărăște să iasă din coti dian și să organizeze o „petrecere a primăverii“, la care cei doi își invită prietenii, dar și vecinii, pe...

Elisabeth, o femeie de șaizeci de ani, locuiește împreună cu soțul ei, Pierre, într-un mic apartament din Deuil-l’Alouette, în suburbiile Parisului. Din plictiseală, Elisabeth hotărăște să iasă din coti dian și să organizeze o „petrecere a primăverii“, la care cei doi își invită prietenii, dar și vecinii, pe Lydie și Jean-Lino, cu care au făcut cunoștință de curând.

După pregătiri grandioase, seara se desfășoară plină de veselie, în ritmul sticlelor care se golesc, al discuțiilor mondene și sterile, al încercărilor de seducție și al unor zeflemele care trezesc vechi resentimente. Este suficientă însă o neînțelegere banală pentru ca această mică petrecere burgheză să scape de sub control și să se transforme într-o dramă.

Babilon este o comedie brutală și plină de melancolie despre absurditatea vieții, a iubirii și a prieteniei, a timpului care trece fără a șterge nici dorințele, nici frustrările noastre. Un roman cu adevărat original, scris de una dintre cele mai inventive și îndrăz nețe autoare contemporane.

„Reza este fascinată de ceea ce aproape întotdeauna rămâne nerostit: Ce se întâmplă dacă îndrăznim să spunem ceea ce credem? Babilon este un roman mai întunecat și mai misterios decât piesele care i-au adus autoarei faima... «Norocoși sunt cei care cred că viața face parte dintrun ansamblu echilibrat», reflectează Elisabeth. Orice cititor care pleacă de la o astfel de credință va ajunge să fie convins de contrariu până la finalul poveștii tulburătoare a lui Reza.“ The New York Times Book Review

„Ușurința frizând comedia pe care Yasmina Reza o aduce în cadrul unei povești altfel întunecate ne reamintește de forța sa ca scriitor dramatic, totul conducând la o carte ciudată și memorabilă.“ The Sunday Times

Nov 2019
127x197
208