Citește un fragment în avanpremieră din „Lucruri prețioase” de Janelle Brown
Lucruri prețioase de Janelle Brown a apărut la Editura Litera în colecția „Buzz Books” și spune povestea Ninei, o femeie care a crezut cândva că diploma ei în artă o să-i asigure o carieră împlinită.
Când visul i se spulberă, începe să fure de la tinerii bogați din Los Angeles împreună cu iubitul ei, Lachlan. Nina a învățat de la cea mai bună în branșă, mama ei, ale cărei escrocherii erau menite să-i ofere fiicei sale o copilărie decentă, în ciuda vieții lor haotice. Dar când mama ei se îmbolnăvește, Nina lasă totul deoparte ca s-o ajute, chiar dacă asta înseamnă să realizeze cea mai riscantă și mai periculoasă schemă de până acum. Vanessa este o tânără moștenitoare privilegiată care și-a dorit cândva să trăiască o viață semnificativă. În loc de asta, ea devine influencer pe Instagram, ocupație care-i aduce călătorii în jurul lumii, haine și produse primite gratuit, fotografii făcute în locuri exotice. Dar în spatele acestei fațade de invidiat se află o viață marcată de tragedie. După o logodnă anulată, Vanessa se retrage pe vasta proprietate a familiei, Stonehaven: un conac plin de secrete întunecate, nu doar din trecutul Vanessei, ci și din acela al unei fete confuze și tulburate pe nume Nina.
Citește un fragment în avanpremieră din cartea „La limită“ de Virginia Feito
Drumurile Ninei, Vanessei și al lui Lachlan se întâlnesc aici, pe țărmul înghețat al lacului Tahoe, unde viețile lor întrețesute dau naștere unei furtuni de aspirații și dorințe, duplicitate și răzbunare.
Lucruri prețioase este un roman fascinant, plin de răsturnări de situație, în care două femei inteligente, traumatizate încearcă să supraviețuiască celui mai mare joc al înșelăciunii și distrugerii pe care l-au jucat vreodată.
Citește un fragment în avanpremieră din „Cascada îngerilor“ de Kristin Hannah
Citește un fragment în avanpremieră în traducere din limba engleză la Mihaela Serea
Clubul de noapte este un templu devotat venerației sacre a desfătării. Între pereții aceștia nimeni nu judecă pe nimeni: nu vei găsi populiști, protestatari, nici spărgători de petreceri care să strice toată distracția. (Cordoanele de catifea de la intrare stau de pază împotriva tuturor acestora.) Sunt în schimb fete îmbrăcate în blănuri și mătăsuri de designer, unduindu‑se și etalându‑se ca niște păsări exotice, și bărbați cu diamante montate în dinți. Sunt focuri de artificii izbucnind din sticle de vodcă de o mie de dolari. Este marmură, și piele, și alamă lustruită de strălucește ca aurul.
DJ‑ul pune un ritm de bas. Dansatorii aclamă. Își ridică telefoanele spre cer, fac fețe languroase și declanșează, pentru că, dacă acesta este un templu, social media este scriptura; și ecranul acela mic este mijlocul prin care se definesc.
Iată‑i: cei unu la sută. Cei tineri și super bogați. Copii de miliardari, mileniali milionari, fabu‑grammers. „Influenceri“. Au totul și vor ca toată lumea să știe. Lucruri drăguțe, atât de multe lucruri drăguțe pe lume; și noi le avem pe toate, spune fiecare fotografie a lor de pe Instagram. Tânjiți după viața asta pentru că e cea mai bună viață și noi suntem #binecuvântați.
Acolo, în mijlocul a toate astea, e o femeie. Se abandonează în dans într‑un spot a cărui lumină o lovește direct și sclipește pe pielea ei. Un luciu slab de transpirație îi umezește fața; părul ei lucios, întunecat șfichiuiește în jurul feței sale în timp ce își răsucește corpul într‑un ritm istovitor. Chelnerița care se îndreaptă spre frapiere trebuie să se strecoare pe lângă ea, în timp ce artificiile aprinse pe tăvi sunt în pericol să‑i dea foc la păr. Doar o altă fată petrecăreață din L.A. căutându‑și distracție.
Privește de aproape, totuși, și vei vedea că ochii ei pe jumătate închiși sunt pătrunzători și vigilenți, pândind din întuneric. Observă o persoană în mod special, un bărbat de la o masă aflată la un metru și ceva de ea.
Bărbatul e beat. Stă într‑un separeu împreună cu un grup de prieteni – freze făcute cu gel, jachete de piele, ochelari de soare Gucci noaptea; tipi de douăzeci și ceva de ani care zbiară să acopere muzica într‑o engleză stricată și aruncă ocheade obraznice femeilor care trec clătinându‑se pe lângă ei. Din când în când, bărbatul acesta se apleacă brusc ca să tragă o linie de cocaină, ratând la milimetru flotila de pahare goale care umplu masa. Când vine o piesă cu Jay‑Z, omul se urcă pe banchetă și agită o sticlă imensă de șampanie – Cristal în format mare, ediție limitată –, apoi stropește cu ea pe deasupra mulțimii. Fetele țipă în timp ce spumantul de 50 000 de dolari le distruge rochiile și se scurge pe podea făcându‑le să alunece cu tocurile lor înalte. Omul râde atât de tare încât aproape că se răstoarnă.
O chelneriță aduce cu grijă o nouă sticlă de șampanie și, în timp ce o pune pe masă, bărbatul își strecoară mâna direct sub fusta ei, de parcă ar fi cumpărat‑o odată cu sticla. Chelnerița pălește, n‑are curaj să‑l dea la o parte de teamă să nu piardă ceea ce promite să fie un bacșiș considerabil: cel puțin chiria ei pe o lună. Ridică ochii neajutorată ca să‑i întâlnească pe ai femeii cu păr întunecat care încă dansează la un metru și ceva de ea. Acesta este momentul în care femeia acționează.
Dansează în jurul bărbatului, apoi – ups! – se împiedică și cade peste el smulgându‑i mâna dintre picioarele chelneriței. Chelnerița, recunoscătoare, pleacă în grabă. Bărbatul înjură rusește până când ochii lui își reglează focala cât să ia notă de pleașca ce tocmai i‑a aterizat în poală. Pentru că femeia e drăguță – așa cum trebuie să fie toate femeile de aici ca să treacă de gorilele de la intrare –, brunetă și suplă, poate cu sânge spaniol sau latino? Nu cea mai sexy fată din club, nu cea mai ostentativă, dar e bine îmbrăcată, cu o fustă sugestiv de scurtă. Cel mai important: nici nu clipește când bărbatul își mută brusc atenția asupra ei; nu reacționează de nici o culoare la mâna posesivă de pe coapsa ei, la respirația acră din ureche.
În schimb, se așază cu el și cu prietenii lui, îl lasă să‑i toarne șampanie și soarbe încet, în timp ce bărbatul împinge la o parte o jumătate de duzină de băuturi. Femeile vin și pleacă de la masă; ea rămâne. Zâmbind și flirtând, așteptând momentul în care bărbații sunt distrași de sosirea unui baschetbalist celebru, un obișnuit al tabloidelor; și atunci, rapid și discret, picură conținutul unui flacon cu lichid în băutura bărbatului.
Trec câteva minute până când el își termină băutura. Se împinge în spate îndepărtându‑se de masă și se străduiește să se ridice. În acest moment, ea se apleacă și îl sărută, închizând ochii ca să‑și reprime repulsia în timp ce limba lui – un melc cu textură cretoasă – cercetează limba ei. Prietenii lui se holbează și aruncă obscenități pe rusește. Când nu mai poate, îl împinge înapoi și îi șoptește ceva la ureche, apoi se ridică înhățându‑l de mână. În câteva minte, sunt afară din club, unde un valet sare îndatoritor și cheamă un Bugatti galben‑banană.
Dar bărbatul se simte ciudat acum, pe punctul de a leșina; e din cauza șampaniei sau a cocainei, nu e sigur care, dar simte că nu se poate opune când femeia îi smulge cheile din mână și se strecoară la volan. Înainte de a‑și pierde cunoștința pe scaunul pasagerului, reușește să‑i dea o adresă în Hollywood Hills.
Ce spun criticii despre Lucruri prețioase
„Janelle Brown ne propune o dramă cu miză mare, plină de strălucire, opunând nostalgia copilăriei puterii de a ne reinventa în epoca rețelelor de socializare… O carte plină de răsturnări de situație.“ (Booklist)
„Cu un suspans desăvârșit, cu o narațiune ingenioasă și o intrigă care nu ratează nimic din lumea noastră de pe Instagram, acest roman este o lectură de neratat.“ (Library Journal)
„De o inteligență diabolică.“ (Kirkus Reviews)
Citește un fragment în avanpremieră din „Cântec sub clar de lună“ de Nina George
Despre Jeanelle Brown
Janelle Brown a crescut în regiunea Golfului San Francisco și a studiat la University of California, Berkeley. După absolvirea universității, a lucrat la mai multe publicații online, printre care Wired (site-urile HotWired și Wired News), Maxi (un site feminist foarte influent a cărui cofondatoare a fost) și Salon. A publicat numeroase articole în The New York Times, Vogue, Elle, Wired, Self, RealSimple și The Los Angeles Times.
Este autoarea mai multor romane, publicate în peste 20 de țări: All We Ever Wanted Was Everything (2008), This Is Where We Live (2010), Watch Me Disappear (2017) și Lucruri prețioase (Pretty Things, 2020), una dintre cele mai bune cărți ale anului pe Amazon.
Janelle Brown este căsătorită cu regizorul Greg Harrison și locuiește, împreună cu acesta și cei doi copii ai lor, în Los Angeles.