LiteraBlog Interviu cu Mihaela Savu, Director de Comunicare și Relații Publice în cadrul Idea::Bank România: „Îmi plac biografiile, ne învață că fiecare om vine cu flacăra, rolul și miracolul lui”

Interviu cu Mihaela Savu, Director de Comunicare și Relații Publice în cadrul Idea::Bank România: „Îmi plac biografiile, ne învață că fiecare om vine cu flacăra, rolul și miracolul lui”

Mihaela Savu, Director de Comunicare și Relații Publice în cadrul Idea::Bank România a acordat un interviu în exclusivitate pentru Litera Blog, în care a vorbit despre strategia companiei ce vizează proiectele educaționale, dar și despre cărțile care i-au conturat copilăria și ce fel de manuscris ar scrie dacă ar participa la un concurs de debut literar, așa cum este „Primul roman”, la care Idea::Bank România este partener oficial.

Ce și-a propus Idea::Bank România prin strategia de susținere a educației prin cultură, o strategie pe care Litera – și cu siguranță toți ceilalți operatori culturali – o aplaudă?

Mihaela Savu: Două dintre valorile fundamentale ale filosofiei de brand Idea::Bank România sunt inteligența și determinarea, două abilități importante în consolidarea educației individuale sau sociale. Idea::Bank România investește constant în proiecte educaționale, în principal în zona educației financiare. Susținerea apariției unei cărți se înscrie în eforturile Idea::Bank România de a încuraja educația individuală și autoeducația dată de cititul cărților atât în formă printată, cât și sub formă de audiobook sau e-book.

Sistemul bancar global se reinventează constant, iar Idea::Bank România este un brand bancar modern și creativ, orientat constant spre viitor. Ce ne poți spune despre inovația brandului și digitalizarea lui în aceste vremuri (post)pandemice?

Mihaela Savu: Strategia de business Idea::Bank România a fost orientată către digital și inovație încă de la lansarea brandului în aprilie 2015. Ca o dovadă clară a acestei orientări, inclusiv conferința de presă de lansare a avut o componentă offline și una online, bloggeri și jurnaliști români au avut șansa să pună întrebări reprezentanților băncii direct din confortul propriilor case. Acum ni se pare ceva firesc, dar, la vremea respectivă (aprilie 2015), echipa de proiect primea constant întrebări cum o să fie? „Sunteți prima bancă care se încumetă să facă asta. Ce se întâmplă dacă nu vor putea să se conecteze… dacă se va întrerupe conexiunea…?“ Inițiativa s-a dovedit a fi de bun augur și un argument puternic pentru noi, că suntem pe calea potrivită.

Citește și: Participă la concursul de debut literar „Primul roman” și câștigă marele premiu, oferit de Idea::Bank România

Agenda de business a Idea::Bank România a fost constant marcată de proiecte digitale sau cu o componentă digitală majoră, așa că perioada pandemică, când se pare că viața s-a mutat un pic „în online“, ne-a găsit cu o serie de proiecte în desfășurare. Poate problema generată de COVID-19 nu a făcut decât să accelereze anumite procese și mai ales să avem o audiență mai mare în rândul stakeholder-ilor noștri. În momentul de față, iulie 2021, am ajuns să avem platforme digitale pentru accesarea oricărui produs și/sau serviciu bancar: de la deschiderea de cont curent online cu card debit atașat, emis sub sigla Mastercard, prin Idea::WebAccount, până la accesare de credite de nevoi personale sau deschiderea de depozite la termen, prin Idea::WebCredit respectiv Idea::WebDepo.

Cititul face parte din viața ta. Care sunt cărțile sau poveștile care te inspiră și pe care le poți recomanda și cititorilor noștri?

Mihaela Savu: Cititul a făcut mereu parte din viața mea. Sunt un copil cu lecturi nesupravegheate, învățat mult prea devreme să citească de niște frați mai mari cu scopul nemărturisit de a scăpa de prea multele întrebări adresate de surioara lor mai mică: „Da’ de ce?“ sau: „Care este personajul cel bun?“, „Mi-ați spus că e bun, de ce face fapte rele?“… Ceea ce povestesc acum se întâmpla prin anul 1985, în serile de sâmbătă din comunism, când se difuzau filme cu subtitrare la TVR. Copilăria într-un sat mic, alfabetizarea timpurie și multe cărți prin preajma mea m-au condus la 2 cărți citite în fiecare săptămână până am ajuns la facultate, când nu am mai citit nimic… Gândirea maniheistă mi-a rămas, pentru că un pic face parte din structura mea de personalitate, dar lecturile nu mai sunt haotice, pentru că nu mai pierd timpul cu cărțile cu care nu rezonez; dacă înainte citeam o carte până la capăt doar pentru că mă apucasem de ea, acum abandonez ce nu mi se pare potrivit cu mine, consider că ar trebui să tratăm lectura ca pe un partener; dacă nu este potrivit/ă, lectura/relația trebuie închisă fix la capitolul unde a apărut disconfortul. Îmi plac biografiile, ne ajută să ne punem întrebări despre noi, ne învață că fiecare om vine cu flacăra, rolul și miracolul lui, și îmi mai plac distopiile, pentru că te transpun în unghiuri de referință total disruptive. Anul de grație de Kim Liggett, Istoria albinelor de Maja Lunde și Împăratul muștelor de William Golding au fost profesorii mei „de pandemie“; tot ce citisem în aceste cărți am descoperit în perioada pandemică, sub o formă sau alta, în comportamentul oamenilor de lângă mine sau de mai departe…

Scrierea unui roman este un proces introspectiv, meditativ, un comportament aparent atipic pentru lumea în care trăim. Tu cum citești un roman, ai o rutină? 

Mihaela Savu: Aleg după titlu și uneori după recenzii, sunt genul de persoană care citește o singură carte și abia după ce o termină sau o declară de necitit se apucă de alta. Nu citesc cărți fără să am semn de carte, pentru că nu-mi place să îndoi colțuri, citesc notele de subsol și referințele toate. Notele de subsol m-au ajutat încă din copilărie să stăpânesc bine limbajul, să pun cărămizi solide la cultura mea generală și să dezvolt o pasiune pentru semiotică și etimologie. Respect fiecare carte, chiar dacă rezonez sau nu cu ea, și subscriu în totalitate la vorbele lui John Hill Burton: „În cele mai bune cărți oamenii ne vorbesc, ne oferă cele mai valoroase gânduri ale lor și își varsă propriile suflete într-ale noastre“.

Dacă ai fi putut participa la concursul „Primul roman“ – să presupunem pentru un moment că ai fi scriitoare –, despre ce ai vrea să scrii/să imaginezi?

Mihaela Savu: Dacă aș scrie un roman, cu siguranță ar fi despre ritualurile și tradițiile care formează și modelează comunități. Personajele ar fi din diverse culturi, obligate de „o forță nevăzută“ să trăiască într-un lazaret și să găsească similitudini în tradițiile și ritualurile fiecăruia, de așa manieră încât să poată forma o societate care să fie funcțională și recognoscibilă de către fiecare membru în parte. L-aș numi poate Meșteșugul viețuirii, sau Calendarul străvechi, sau… Tot noi. Jumătate din roman ar fi distopie și cealaltă parte, finalul, ar fi cu siguranță utopie.

Despre Mihaela Savu

Mihaela Savu face parte din primele generații de absolvenți ai Facultății de Comunicare și Relații Publice „David Ogilvy”, are peste 20 de ani de experiență în marcomm, a urmat programul  LeadSUS în urma căruia a dobândit o certificare internațională full level  în sustenabilitate.

Mihaela este Director de Comunicare și Relații Publice la Idea::Bank România. A făcut parte din echipa de lansarea a brandului Idea::Bank în România, anterior deținând poziția de Director Marketing la Romanian International Bank.

În anul 2019 revista „Piața Financiară” i-a acordat premiul „Femei care schimbă România”,  iar în 2020 a fost introdusă în catalogul  „100 Oameni care fac bine.”

Este pasionată de ritualuri și tradiții, haute parfumerie și de botanica medicinală.

Filosofia ei de viață se rezumă la un vechi proverb chinez „Cu timp și cu răbdare, frunza de dud se transformă în mătase.”

Concursul „Primul roman”, dedicat scriitorilor la început de drum

În perioada 17 iunie – 13 septembrie 2021, Editura Litera în parteneriat cu Idea::Bank România lansează concursul de debut literar intitulat „Primul roman”. Un scriitor talentat, aflat la început de drum, va avea ocazia ca manuscrisul său să fie citit de prestigioși scriitori români și critici literari, precum: Doina Ruști, Radu Aldulescu, Cristina Bogdan, Mihai Ene.

Mai multe detalii despre acest concurs aici!

Volumul desemnat câștigător va fi publicat în colecția „Biblioteca de proză contemporană”, coordonată chiar de Doina Ruști, iar autorul va fi recompensat cu marele premiu, în valoare de 10.000 de lei, oferit de Idea::Bank România. Câștigătorii locurilor doi și trei vor primi vouchere în baza cărora să își achiziționeze cărți de pe Litera.ro, iar manuscrisele lor vor fi de asemenea publicate.

PERIOADĂ DE DESFĂȘURARE:

Concursul se va desfășura în perioada 17 iunie – 13 septembrie 2021 și include patru etape.

  • Etapa 1: 17 iunie – 19 iulie  – ÎNSCRIERE
  • Etapa 2: 21 iulie – 23 august –  JURIZARE
  • Etapa 3: 25 august – ANUNȚAREA CÂȘTIGĂTORILOR
  • Etapa 4:  13 septembrie – FESTIVITATE DE PREMIERE

Citește și: Invitație pentru scriitori: înscriere la concursul de debut literar „Primul roman”

Despre manuscris:

Textul înscris în concurs va putea aborda orice temă și va respecta canoanele speciei literare (roman). Va conține minimum 70.000 de cuvinte și maximum 120.000 de cuvinte. Textele creațiilor literare vor fi scrise în limba română, editate în Word, cu diacritice și cu ortografia în vigoare. Fontul folosit va fi Arial, de mărimea 12, la 1,5 rânduri (spațiul între rânduri va fi de 1,5).

Cine poate participa?

La acest concurs pot participa toate persoanele fizice cu cetăţenie română, având vârsta de peste 18 ani şi care îndeplinesc toate condiţiile prevăzute de prezentul Regulament Oficial. Participanții trebuie sa nu fi publicat niciun roman până la data definitivării concursului, respectiv nicio operă epică unitară, mai lungă de 25.000 de cuvinte.

Click aici pentru a consulta REGULAMENTUL OFICIAL!

Unde poate fi trimis manuscrisul?

Creațiile literare se vor trimite pe e-mail, în format doc. (ca atașament), la adresa [email protected] (între 17 iunie și 19 iulie 2021) și vor fi însoțite în mod obligatoriu Fișa de participare cu date personale: nume, prenume, vârsta, adresa poștală, adresa de e-mail, număr de telefon, titlul romanului înscris în concurs, o scurtă descriere a acestuia (max. 150 de cuvinte), numărul de cuvinte.

Click aici pentru a descărca FIȘA DE PARTICIPARE!

Cine va desemna câștigătorii?

Câştigătorii concursului vor fi desemnaţi de un juriu format din 4 membri: Doina Ruști (scriitor) – președintele juriului, Radu Aldulescu (scriitor),Cristina Bogdan (profesor universitar, critic literar) și Mihai Ene (scriitor).

Care sunt criteriile de selecție?

Membrii juriului vor acorda premiile în funcție de: creativitate, originalitate, claritate și corectitudine în exprimare prin acordarea de puncte de la 1 la 10. În total vor fi desemnați trei câștigători, cate unul pentru locul I, II si III. Clasamentul va fi stabilit în funcție de punctajul obținut de fiecare lucrare.

Ce premii vor primi cei trei câștigători?

Manuscrisul câștigător va fi publicat într-un tiraj de minim 1.000 de exemplare, iar câștigătorul va fi premiat cu un card bancar cu o valoare de 10.000 lei net.

Câștigătorul locului 2 va primi un voucher în valoare de 1.000 de lei, în baza căruia își poate achiziționa cărți pe Litera.ro, iar manuscrisul său va fi publicat într-un tiraj de 500 de exemplare.

Câștigătorul locului 3 va primi un voucher în valoare de 500 lei, în baza căruia își poate achiziționa cărți pe Litera.ro, iar manuscrisul său va fi publicat într-un tiraj de 500 de exemplare.

Manuscrisele câștigătoare vor fi publicate prin grija și cheltuiala organizatorilor, iar premiile vor fi decernate  în prezenta juriului și a sponsorului, fiind invitați, de asemenea, toți concurenții. În condițiile în care contextul sanitar nu va permite participarea fizică, evenimentul va avea loc online, pe platforma Zoom.  

Citește și: Cine este juriul concursului de debut literar „Primul roman”

Adaugă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

PROFITĂ DE OFERTELE SPECIALE ȘI AFLĂ PRIMUL CARE SUNT NOUTĂȚILE

Vrei să fii la curent cu veștile literare? Îți vom putea trimite, cu acordul tău, emailuri cu noutățile editoriale, promoții, concursuri, evenimente, târguri de carte online și detalii despre oferta educațională. Te poți dezabona oricând printr-un simplu click. Mai multe detalii sunt disponibile pe pagina Politici de confidențialitate.