LiteraBlog #CuVoceTare: S3E04. Nadine Vlădescu în dialog cu Irina Margareta Nistor. Ediție specială despre gala premiilor Oscar din 2022

#CuVoceTare: S3E04. Nadine Vlădescu în dialog cu Irina Margareta Nistor. Ediție specială despre gala premiilor Oscar din 2022

În această ediție specială a podcastului #CuVoceTare, dedicată premiilor Oscar, păstrăm tradiția și o avem din nou alături de noi pe Irina Margareta Nistor, îndrăgit critic de film.

Nadine Vlădescu și invitata sa au discutat despre marii câștigători și marii perdanți ai celei de-a 94 gale a Academiei Americane de Film, despre cele mai controversate momente, dar și despre recunoașterea primită de „Dune” și „Drive My Car”, două adaptări spectaculoase după Frank Herbert și Haruki Murakami.

[CODA – n.red] este surpriza cea mai plăcută. Eu am plâns la acest film din tot sufletul, pentru că e foarte, foarte frumos. E un film adevărat, un film pentru care te-ai duce la cinema. Din păcate, e doar pe o platformă care nu există în România, ceea ce e una din întristările mele (…)”, a spus Irina Margareta Nistor, făcând referire la «CODA», desemnat cel mai bun film.

În ceea ce privește premiile acordate pentru „Dune” și „Drive My Car”, criticul de film a punctat: „«Dune» a luat o grămadă de premii, dar nu mari, dar «Dune» o să-l ții minte, așa cum ții minte și «Stăpânul inelelor» care, tot așa, au justificat că au luat atâtea, dar nu a luat premiile mari. Întrebarea este dacă el rămâne în amintirea noastră. Sunt multe care iau Oscarul cel mare și nu mai ține minte nimic despre el. Eu sunt convinsă că dacă vom sta de vorbă peste 10 ani, nu o să-și mai amintească nimeni despre «Parazitul» din Coreea de Sud, pentru că sunt alte filme coreene mult mai bune. Important e: rămâi sau nu în istorie. Sunt și filme extraordinare care nu iau niciodată; dacă e cât de cât mai rafinat, nu va lua premiu, dar îl vom ști în continuare (….). La Murakami a fost mortal. La Cannes a luat premiu pentru scenariu și [regizorul – n.r] a avut bunul simț să zică că îi mulțumește și lui Murakami, dar eu am o problemă și acolo – filmul mi-a plăcut la nebunie, l-aș vedea des, pentru că e foarte bun – dar cu Cehov ce facem? Regizorul pe Cehov l-a scos complet din ecuație; nu e corect.

Vă invităm să urmăriți episodul integral pe SpotifyRSSApple Podcast și Google Podcasts, dar și pe canalul de YouTube al Editurii Litera și pe Litera Blog.

DESPRE IRINA-MARGARETA NISTOR

Irina-Margareta Nistor este „vocea” filmelor interzise din perioada comunistă, comentator de film, producător de emisiuni TV și radio și inițiatoarea Festivalului de Psihanaliză și Film, importat de la Londra.

Este adesea în jurii importante, precum Nespresso Talents,  și consilier cinematografic pentru diverse evenimente. Totodată, Irina-Margareta Nistor traduce cărți, dicționare și piese de teatru și se atașează cu entuziasm de tot ce o pasionează.

Irina-Margareta Nistor a fost alături de noi și la ediția #CuVoceTare din 2021. Puteți urmări dialogul aici.

Adaugă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

PROFITĂ DE OFERTELE SPECIALE ȘI AFLĂ PRIMUL CARE SUNT NOUTĂȚILE

Vrei să fii la curent cu veștile literare? Îți vom putea trimite, cu acordul tău, emailuri cu noutățile editoriale, promoții, concursuri, evenimente, târguri de carte online și detalii despre oferta educațională. Te poți dezabona oricând printr-un simplu click. Mai multe detalii sunt disponibile pe pagina Politici de confidențialitate.