Nou

Amurgul democratiei. Seducatoarea atractie a autoritarismului

49,90 lei

Estimare livrare: 07.12.2021

49,90 lei
Un istoric c├ó╚Ötig─âtor al Premiului Pulitzer explic─â, ├«ntr-un limbaj clar, de ce elitele din democra╚Ťiile mondiale sunt atrase de na╚Ťionalism ╚Öi de autoritarism. Din Statele Unite ╚Öi Marea Britanie p├ón─â ├«n Europa continental─â ╚Öi dincolo de ea, democra╚Ťia liberal─â este atacat─â, iar autoritarismul e ├«n ascensiune. ├Än...

Un istoric c├ó╚Ötig─âtor al Premiului Pulitzer explic─â, ├«ntr-un limbaj clar, de ce elitele din democra╚Ťiile mondiale sunt atrase de na╚Ťionalism ╚Öi de autoritarism. Din Statele Unite ╚Öi Marea Britanie p├ón─â ├«n Europa continental─â ╚Öi dincolo de ea, democra╚Ťia liberal─â este atacat─â, iar autoritarismul e ├«n ascensiune. ├Än Amurgul democra╚Ťiei, Anne Applebaum, istoric al atrocit─â╚Ťilor regimului sovietic ╚Öi printre primii jurnali╚Öti americani care au avertizat ├«n privin╚Ťa tendin╚Ťelor antidemocrate din Occident, explic─â ispita na╚Ťionalismului ╚Öi a autocra╚Ťiei. ├Än aceste eseuri captivante, autoarea afirm─â c─â sistemele politice cu opinii radicale sunt atr─âg─âtoare, ├«n special c├ónd sunt ├«n beneficiul celor loiali ╚Öi ├«i exclud pe to╚Ťi ceilal╚Ťi.

Liderii despotici nu conduc singuri; se bazeaz─â pe alia╚Ťi politici, birocra╚Ťi ╚Öi figuri publice pentru a le pava drumul ╚Öi a-i sprijini. Partidele autoritare ╚Öi na╚Ťionaliste ap─ârute ├«n democra╚Ťiile moderne ofer─â noi surse de avere sau de putere partizanilor. Applebaum descrie mul╚Ťi dintre noii contestatari ai liberalismului din toat─â lumea, dovedind c─â folosesc teorii ale conspira╚Ťiei, polariz─âri politice, re╚Ťele sociale ╚Öi chiar nostalgia pentru a schimba societ─â╚Ťi.

Elegant scris─â ╚Öi cu argumente pertinente, Amurgul democra╚Ťiei este o analiz─â sclipitoare a schimb─ârilor actuale ╚Öi o imagine ├«ncurajatoare a drumului c─âtre revenirea la valori democrate.

ÔÇ×O relatare revelatoare ╚Öi, uneori, ╚Öocant─â, dar niciodat─â disperat─â a ascensiunii autoritarismului ├«n Occident.ÔÇť Los Angeles Review of Books

ÔÇ×O lectur─â esen╚Ťial─â pentru atacul s─âu viguros asupra noii drepte din r├óndurile conservatorilor ╚Öi pentru avertismentul documentat pe care ├«l transmite. Opiniile lui Applebaum sunt oportune ├«n special fiindc─â este un g├ónditor atent ╚Öi un observator perspicace... O abordare educat─â, ra╚Ťional─â ╚Öi sincer─â a realit─â╚Ťilor ├«ntunecate pe care le tr─âim.ÔÇť Kirkus Reviews

ÔÇ×Anne Applebaum este un istoric important al comunismului ╚Öi un cercet─âtor iscusit al politicilor contemporane. ├Än aceast─â carte, Applebaum se concentreaz─â asupra unei mari ├«ntreb─âri, care a preocupat-o profund at├ót ├«n Europa, c├ót ╚Öi ├«n America: unde a gre╚Öit democra╚Ťia? Aceast─â documentare scris─â cu inteligen╚Ť─â ╚Öi ├«n╚Ťelegere este r─âspunsul ei.ÔÇť Timothy Snyder, autor On Tyranny

ÔÇ×Experien╚Ťa de istoric a lui Applebaum ╚Öi cuno╚Ötin╚Ťele despre Europa ╚Öi SUA contemporane scot la iveal─â elementele eterne, dar ╚Öi distinctive definitorii pentru pericolele politice care ne amenin╚Ť─â ast─âzi... Amurgul democra╚Ťiei ne ofer─â lec╚Ťii despre ├«ndelungata lupt─â dintre democra╚Ťie ╚Öi dictatur─â. ├Äns─â, poate cel mai important, despre c├ót de fragil─â este de fapt democra╚Ťia: supravie╚Ťuirea ei depinde de alegerile zilnice ale elitei ╚Öi ale omului de r├ónd.ÔÇť Sheri Berman, The Washington Post

ÔÇ×Cartea pe care trebuie s─â o cite╚Öti pentru a ├«n╚Ťelege ce ├«nseamn─â ascensiunea ╚Öi conducerea lui Donald Trump pentru democra╚Ťia de azi, nu numai ├«n SUA, ci global.ÔÇť Ron Elving, NPR

Nov 2021
160
978-606-33-7657-3
Cora Radulian

Data apari╚Ťiei  :  15 nov. 2021
Autor(i)  :  Anne Applebaum
Numar pagini  :  160
Tip Coperta  :  Bro╚Öat─â, cu clapete
Categorie  :  Kronika
ISBN  :  978-606-33-7657-3
Traducator(i)  :  Cora Radulian

Despre Anne Applebaum

Anne Applebaum

ANNE ELIZABETH APPLEBAUM (n. 25 iulie, 1964) este ziarist ╚Öi istoric american. ├Än 1992 s-a c─âs─âtorit cu Radoslaw Sikorski, ulterior ministru al ap─âr─ârii ├«n Polonia ╚Öi mare╚Öal al Seimului. Cuplul are doi b─âie╚Ťi, Aleksander ╚Öi Tadeusz. Applebaum a devenit cet─â╚Ťean polonez ├«n 2013. Vorbe╚Öte fluent polona ╚Öi rusa.

A scris pe larg despre marxism-leninism ╚Öi dezvoltarea societ─â╚Ťii civile ├«n ╚Ť─âri din Europa Central─â ╚Öi de Est. A lucrat la The Economist ╚Öi la The Spectator ╚Öi a fost membru ├«n consiliul editorial de la The Washington Post (2002ÔÇô2006). A c├ó╚Ötigat Premiul Pulitzer ├«n aprilie 2004 pentru cartea Gulag: O istorie, publicat─â ├«n anul anterior. Este corespondent─â la The Atlantic ╚Öi senior fellow la The Agora Institute at John Hopkins University School of Advanced International Studies. Este so╚Ťia jurnalistului ╚Öi omului politic polonez Radoslaw Tomasz Sikorski.