-14.99%

Arnhem. Batalia podurilor, 1944

Autor: Antony Beevor
Preț standard 64,90 lei Preț special 55,17 lei

Estimare livrare: 26.01.2022

55,17 lei
BESTSELLER SUNDAY TIMES Pe 17 septembrie 1944, generalul Kurt Student, fondatorul forțelor de parașutiști ale Germaniei naziste, a auzit mugetul motoarelor de avion. A ieșit în balconul care se deschidea spre câmpiile plate ale sudului Ţărilor de Jos și a văzut armada de aparate Dakota și de planoare care aduceau cu ele...

BESTSELLER SUNDAY TIMES

Pe 17 septembrie 1944, generalul Kurt Student, fondatorul forțelor de parașutiști ale Germaniei naziste, a auzit mugetul motoarelor de avion. A ieșit în balconul care se deschidea spre câmpiile plate ale sudului Ţărilor de Jos și a văzut armada de aparate Dakota și de planoare care aduceau cu ele diviziile 1 Aeropurtate britanică și 101 și 82 Aeropurtate americane. A privit cu invidie demonstrația impresionantă de forță a trupelor de parașutiști.

Operațiunea Market Garden, planul din 1944 de a pune capăt războiului prin capturarea podurilor care duceau spre Rinul Inferior și dincolo de acesta, a fost un concept îndrăzneț. Cel puțin americanii l-au considerat neobișnuit de îndrăzneț pentru feldmareșalul Montgomery. A fost cea mai mare demonstrație de forță a trupelor de parașutiști din toate timpurile – dar costul eșecului a fost teribil, mai ales pentru neerlandezii care au riscat totul pentru a ajuta. Represaliile germanilor au fost crude și au durat până la finalul războiului.

Fascinația britanicilor pentru eșecurile eroice a umbrit povestea de la Arnhem cu norii miturilor, inclusiv al celui care spune că victoria ar fi fost chiar posibilă. Antony Beevor, folosind multe surse noi și deopotrivă uitate din arhive neerlandeze, britanice, americane, poloneze și germane, a reconstruit teribila realitate a acestei confruntări epice. Cu toate acestea, cartea, scrisă în stilul inimitabil și fascinant al lui Beevor, este despre mult mai mult decât o singură bătălie dramatică. Este o cale de a privi chiar în inima războiului.

„În mâinile lui Beevor, Arnhem a devenit un studiu al caracterului național.The Times

„O carte superbă, cu o documentare fără cusur și minunat scrisă.“ Daily Telegraph

Un maestru desăvârșit atât al povestirii, cât și al utilizării surselor.“ Keith Lowe, Literary Review

„Analiza pe care o face acestui dezastru este demnă de un criminalist.Sunday Times

„O relatare meticuloasă, minunat de vie și pe bună dreptate furioasă a unuia dintre cele mai mari dezastre ale celui de-al Doilea Război Mondial.Max Hastings

„Cel mai mare cronicar al celui de-al Doilea Război Mondial.“ Evening Standard

„Cea mai bună literatură pe teme militare a vremurilor noastre. El País

ANTONY BEEVOR este autorul, printre altele, al volumelor Crete: The Battle and the Resistance (câștigător al Premiului Runciman), Stalingrad (Premiul Samuel Johnson, Premiul Wolfson pentru Istorie și Premiul Hawthornden), Berlin: The Downfall, The Battle for Spain (Premio La Vanguardia), D-Day: The Battle for Normandy (Prix Henry Malherbe și Medalia RUSI Westminster), The Second World War, Ardennes 1944 (finalist Prix Médicis). Fiind cel mai bine vândut istoric din Marea Britanie, cărțile lui Beevor au apărut în 33 de limbi și s-au vândut în opt milioane de exemplare. Fost președinte al Society of Authors, a primit mai multe doctorate onorifice. Este profesor asociat la Universitatea Kent și membru onorific al King’s College, Londra. A fost înnobilat în 2017. La Editura Litera, în anul 2020, a apărut volumul Stalingrad.

Nov 2021
688
978-606-33-7128-8