- 25%

- 25%

Cartea copiilor pierduti

80% of 100
Pre╚Ť standard 49,90┬álei Pre╚Ť special 37,43┬álei

Estimare livrare: 26.10.2021

├Än aceast─â poveste inspirat─â din fapte reale, Eva Traube Abrams, o bibliotecar─â aproape de pensie din Florida, aranjeaz─â c─âr╚Ťi pe rafturi c├ónd ├«i cad ochii pe o fotografie din New York Times. Se blocheaz─â; este imaginea unei c─âr╚Ťi pe care nu a mai v─âzut-o de mai bine de ╚Öaizeci de ani - o carte pe care o recunoa╚Öte ca...

├Än aceast─â poveste inspirat─â din fapte reale, Eva Traube Abrams, o bibliotecar─â aproape de pensie din Florida, aranjeaz─â c─âr╚Ťi pe rafturi c├ónd ├«i cad ochii pe o fotografie din New York Times. Se blocheaz─â; este imaginea unei c─âr╚Ťi pe care nu a mai v─âzut-o de mai bine de ╚Öaizeci de ani - o carte pe care o recunoa╚Öte ca fiind Cartea copiilor pierdu╚Ťi.

Articolul care ├«nso╚Ťe╚Öte cartea vorbe╚Öte despre jefuirea bibliotecilor de c─âtre nazi╚Öti ├«n ├«ntreaga Europ─â ├«n timpul celui de-al Doilea R─âzboi Mondial - o experien╚Ť─â pe care Eva ╚Öi-o aminte╚Öte bine - ╚Öi despre ├«ncercarea de a reda c─âr╚Ťile celor de la care au fost furate. Cartea din fotografie, un text religios din secolul al XVIII-lea, este unul dintre cele mai fascinante cazuri. Pare s─â con╚Ťin─â un fel de cod, dar cercet─âtorii nu ╚Ötiu de unde provine - sau ce ├«nseamn─â codul. Doar Eva de╚Ťine r─âspunsul, dar are ea oare puterea de a rememora vechile ├«nt├ómpl─âri?

Proasp─ât─â absolvent─â ├«n 1942, Eva a fost nevoit─â s─â fug─â din Paris ╚Öi s─â se refugieze ├«ntr-un mic ora╚Ö de munte din Zona Liber─â, unde a ├«nceput s─â falsifice documente de identitate pentru copiii evrei care fugeau ├«n Elve╚Ťia neutr─â. Dar ascunderea oamenilor are un pre╚Ť ╚Öi, ├«mpreun─â cu un falsificator misterios ╚Öi chipe╚Ö pe nume R├ęmy, Eva decide c─â trebuie s─â g─âseasc─â o modalitate de a p─âstra numele reale ale copiilor care sunt prea mici pentru a-╚Öi aminti cine sunt cu adev─ârat. ├Änregistr─ârile pe care le p─âstreaz─â ├«n Cartea copiilor pierdu╚Ťi vor deveni vitale atunci c├ónd celula de rezisten╚Ť─â pentru care lucreaz─â este tr─âdat─â, iar R├ęmy dispare.

Harmel s-a inspirat din povestea adev─ârat─â a unor cet─â╚Ťeni francezi care au luptat ├«mpotriva ororilor celui de-al Doilea R─âzboi Mondial, cu curaj ╚Öi convingere. (...) Tulbur─âtoare ╚Öi magnific─â. Fiona Davis

Sep 2021
368
978-606-33-7915-4