Pre╚Ť standard 49,90┬álei Pre╚Ť special 34,93┬álei

0,00 lei

Estimare livrare: 20.01.2022

34,93 lei
Citeste pe
Primele 15 zile, apoi 48 RON / luna (abonament Voxa nelimitat)
O nou─â istorie a celor opt zile din februarie 1945 ├«n care Franklin Delano Roosevelt, Winston Churchill ╚Öi Iosif Stalin au hot─âr├ót viitorul lumii. Imagineaz─â-╚Ťi c─â ai putea trage cu urechea la discu╚Ťiile din timpul unui dineu cu trei dintre cele mai fascinante figuri istorice ale tuturor timpurilor. ├Än aceast─â carte de...

O nou─â istorie a celor opt zile din februarie 1945 ├«n care Franklin Delano Roosevelt, Winston Churchill ╚Öi Iosif Stalin au hot─âr├ót viitorul lumii. Imagineaz─â-╚Ťi c─â ai putea trage cu urechea la discu╚Ťiile din timpul unui dineu cu trei dintre cele mai fascinante figuri istorice ale tuturor timpurilor. ├Än aceast─â carte de referin╚Ť─â, istoricul Serhii Plohii ne transport─â ├«n aceea╚Öi ├«nc─âpere cu Churchill, Stalin ╚Öi Roosevelt, ├«n timpul ├«nt├ólnirii acestora din momentele de cotitur─â ale r─âzboiului pentru a stabili termenii ├«ncheierii p─âcii.

Cu toate acestea, când cerneala nu se uscase încă, unii au început acuzele. Conservatorii cărora le repugna programul New Deal al lui Roosevelt l-au acuzat că nu apărase interesele americane. Era prea bolnav? Cedase prea mult în schimbul promisiunii lui Stalin de a intra în războiul împotriva Japoniei? S-ar fi putut descurca mai bine în Europa de Est? Atât stânga, cât și dreapta aveau să dea vina pe Ialta pentru începerea Războiului Rece.

Concluziile lui Plohii, av├ónd la baz─â cercet─âri de arhiv─â f─âr─â precedent, sunt surprinz─âtoare. Acestea contrazic pozi╚Ťia oficial─â ÔÇô consolidate ├«n timpul R─âzboiului Rece ÔÇô ╚Öi argumenteaz─â c─â bolnavul Roosevelt se sim╚Ťea mai bine dec├ót credem. Avem acum ocazia s─â-l vedem ├«n calitate de conduc─âtor pe timp de r─âzboi. Ialta este o nara╚Ťiune istoric─â original─â, vie, care eman─â autoritate, un bestseller ├«n cel mai clar sens al cuv├óntului.

ÔÇ×Un portret plin de culoare ╚Öi de suspans al celor trei b─âtr├óni lideri, la ├«nt├ólnirea lor istoric─â.ÔÇť The Wall Street Journal

ÔÇ×Istoricul de la Harvard S.M. Plohii a realizat o relatare genial─â a celor opt zile din februarie 1945 ├«n care ┬źCei Trei Mari┬╗ ÔÇô Franklin D. Roosevelt, Winston Churchill ╚Öi Iosif Stalin ÔÇô au ajuns la un acord la Ialta ├«n timp ce al Doilea R─âzboi Mondial nu se terminase ├«nc─â.ÔÇť The Boston Globe

SERHII M. PLOHII este profesor de istorie a Ucrainei la Universitatea Harvard și autorul mai multor lucrări premiate despre istoria Ucrainei și a Rusiei, printre care The Cossacks and Religion in Early Modern Ukraine (2001), The Origins of the Slavic Nations: Premodern Identities in Russia, Ukraine and Belarus (2006) și Ukraine and Russia: Representations of the Past (2008).

May 2020
688
978-606-33-4804-4