- 25%

- 25%

Victoria

Autor: Daisy Goodwin
Pre╚Ť standard 19,90┬álei Pre╚Ť special 14,93┬álei

├Än 1837, la mai pu╚Ťin de o lun─â┬ádup─â┬á├«mplinirea v├órstei de 18 ani, Alexandrina Victoria ÔÇô o t├ón─âr─â┬áascult─âtoare, micu╚Ť─â┬áde ├«n─âl╚Ťime ╚Öi mai ales femeie ÔÇô devine regina Marii Britanii┬á╚Öi a Irlandei. Mul╚Ťi consider─â┬áacest lucru absurd: Drina ÔÇô cum o nume╚Öte familia ÔÇô a fost ├«ntotdeauna...

├Än 1837, la mai pu╚Ťin de o lun─â┬ádup─â┬á├«mplinirea v├órstei de 18 ani, Alexandrina Victoria ÔÇô o t├ón─âr─â┬áascult─âtoare, micu╚Ť─â┬áde ├«n─âl╚Ťime ╚Öi mai ales femeie ÔÇô devine regina Marii Britanii┬á╚Öi a Irlandei. Mul╚Ťi consider─â┬áacest lucru absurd: Drina ÔÇô cum o nume╚Öte familia ÔÇô a fost ├«ntotdeauna controlat─â┬ástrict de mama ei ╚Öi de venalul consilier al acesteia, Sir John Conroy; nu are prestan╚Ťa┬á╚Öi v├órsta necesare pentru a i se┬á├«ncredin╚Ťa puterea de a conduce cea mai mare na╚Ťiune a lumii.

Dar din momentul în care moartea unchiului ei o face regină, tânăra atât de nesigură uimește pe toată lumea: abandonează prenumele pe care îl detestă, decizând că va fi regina Victoria; refuză să mai fie manipulată și este hotărâtă să aibă singură întrevederi cu miniștrii ei. Întâlnirea cu cel care îi va fi prim-ministru, lordul Melbourne, o marchează în mod deosebit.

Acest b─ârbat fascinant, cu o via╚Ť─â┬áie╚Öit─â┬ádin comun, este primul care o ia┬á├«n serios ca regin─â┬á╚Öi femeie, iar sentimentele care se nasc┬á├«ntre ei ├«i iau pe am├óndoi prin surprindere. ├Äns─â┬ápentru Victoria nu mai poate exista via╚Ť─â┬ápersonal─â, ╚Öi opinia general─â┬áeste c─â┬átrebuie s─â┬áse m─ârite cu v─ârul ei, prin╚Ťul Albert de Saxa-Coburg.

Dar Victoria l-a considerat mereu plictisitor ╚Öi extrem de critic ÔÇô sigur este ultimul b─ârbat pe care l-ar dori drept so╚Ť. Surprizele ├«ns─â┬ásunt abia la ├«nceputÔÇŽ

Succesul deosebit al primului sezon al serialului Victoria, difuzat de PBS in 2016 a determinat-o pe creatoarea si scenarista filmului, Daisy Goodwin, sa publice in toamna aceluiasi an si romanul omonim, devenit imediat un bestseller international.

Jul 2018
352
140x210