- 50%

- 50%

Conditia umana

Preț standard 29,90 lei Preț special 14,95 lei

Descriere Conditia umana

O carte la fel de actuală și de surprinzătoare acum ca la apariția sa, în 1933, Condiția umană anticipează lumea contemporană și dă viață sensului profund al avântului revoluționar. Relatare ficțională a unui episod crucial de la începuturile Revoluției Chineze, romanul oferă o pătrunzătoare analiză psihologică...

Descriere Conditia umana

O carte la fel de actuală și de surprinzătoare acum ca la apariția sa, în 1933, Condiția umană anticipează lumea contemporană și dă viață sensului profund al avântului revoluționar. Relatare ficțională a unui episod crucial de la începuturile Revoluției Chineze, romanul oferă o pătrunzătoare analiză psihologică asupra spiritului revoluției politice. Încă din prima scenă, în care rebelul chinez Chen Ta-eul încearcă să-și depășească frământările sufletești pentru a duce la îndeplinire un asasinat, Malraux îmbină cu măiestrie acțiunile curajoase cu principiul existențial conform căruia schimbarea socială vine întotdeauna ca urmare a faptelor individuale.

Ca studiu al conspirației și conspiratorilor, al oamenilor prinși în vâltoarea disperată a ideologiilor, trădării, oportunității și liberului-arbitru, romanul lui André Malraux rămâne o operă neegalată până în ziua de azi.

Oricât de importantă ar fi activitatea lui Malraux, totuși cărțile sale sunt acelea care ne emoționează și ne exaltă… Le redeschid deseori și întotdeauna pentru a afla acolo argumente frumoase de a iubi viața; și argumente de a prefera vieții renunțarea la viață; înnobilarea vieții prin dăruire și sacrificiu. În timp ce atâția alții sunt astăzi preocupați să înjosească umanismul, Malraux îl înalță în mod spontan, și cred că tinerii îi păstrează, ca și mine, recunoștință. André Gide

384
978-606-33-6699-4
Ion Mihăileanu