In gradina fiarelor

Autor: Erik Larson
66% of 100
Pre╚Ť standard 49,90┬álei Pre╚Ť special 39,92┬álei

Reducere 20%

Estimare livrare: 27.10.2021

Erik Larson, autorul bestsellerului Siajul mor╚Ťii, ne ofer─â o poveste remarcabil─â din timpul ascensiunii lui Hitler la putere. Momentul este plasat ├«n 1933, locul ÔÇô Berlin, c├ónd William E. Dodd devine primul ambasador al SUA ├«n Germania nazist─â a lui Hitler, ├«ntr-un an care s-a dovedit a fi un moment de cotitur─â ├«n...

Erik Larson, autorul bestsellerului Siajul mor╚Ťii, ne ofer─â o poveste remarcabil─â din timpul ascensiunii lui Hitler la putere.

Momentul este plasat ├«n 1933, locul ÔÇô Berlin, c├ónd William E. Dodd devine primul ambasador al SUA ├«n Germania nazist─â a lui Hitler, ├«ntr-un an care s-a dovedit a fi un moment de cotitur─â ├«n istorie.

Profesor ├«n Chicago, Dodd ├«╚Öi aduce cu el ╚Öi so╚Ťia, fiul ╚Öi fiica, Martha. La ├«nceput, Martha este fascinat─â de petreceri ╚Öi de fast, de tinerii chipe╚Öi din cel de-al Treilea Reich, cu entuziasmul lor contagios pentru readucerea Germaniei ├«ntr-o pozi╚Ťie de importan╚Ť─â mondial─â. ├Ändr─âgostit─â de ÔÇ×Noua GermanieÔÇť, ea are aventuri una dup─â alta, inclusiv cu primul ╚Öef al Gestapoului, Rudolf Diels.

Dar, pe m─âsur─â ce apar dovezile persecu╚Ťiei evreilor, confirmate cu ├«nfrigurare de martori, tat─âl ei telegrafiaz─â ├«ngrijor─ârile c─âtre un Departament de Stat ├«n mare m─âsur─â indiferent. Dodd urm─âre╚Öte alarmat ├«n timp ce evreii sunt ataca╚Ťi, presa este cenzurat─â ╚Öi ├«ncep s─â circule proiecte de legi ├«nsp─âim├ónt─âtoare. Pe m─âsur─â ce primul an curge ╚Öi umbrele se ad├óncesc, familia Dodd experimenteaz─â zile pline de entuziasm, intrig─â, romantism ÔÇô ╚Öi, ├«n cele din urm─â, groaz─â, c├ónd un spasm sf├ó╚Öietor de violen╚Ťe ╚Öi crime dezv─âluie adev─âratul caracter al lui Hitler ╚Öi ambi╚Ťia sa nemiloas─â.

Sc─âldat─â ├«n atmosfera tensionat─â a perioadei ╚Öi oferind portrete de neuitat ale bizarului G├Âring ╚Öi ale fermec─âtorului ÔÇô de╚Öi sinistrului ÔÇô Goebbels, ├Än gr─âdina fiarelor ofer─â o perspectiv─â uimitoare, de martor ocular al evenimentelor ce se desf─â╚Öoar─â ├«n timp real, dezv─âluind o er─â cu nuan╚Ťe ╚Öi o complexitate surprinz─âtoare. Rezultatul este o lucrare extraordinar─â, u╚Öor de citit, care spune multe despre motivul pentru care lumea nu a recunoscut amenin╚Ťarea grav─â reprezentat─â de Hitler p├ón─â c├ónd Berlinul ╚Öi Europa nu au fost ├«necate ├«n s├ónge ╚Öi ├«n teroare.

ÔÇ×Se cite╚Öte ca un thriller elegant... absolut conving─âtor... minunat. O carte excelent─â ╚Öi antrenant─â care merit─â s─â fie un bestseller.ÔÇť Washington Post

ÔÇ×Cea mai important─â carte din 2011.ÔÇť O, The Oprah Magazine

ÔÇ×Un amalgam orbitor de reportaje... Citit ca un roman de suspans, plin de personaje colorate, at├ót cunoscute, c├ót ╚Öi uitate ├«n umbr─â. La fel ca Berlin Stories de Christopher Isherwood sau Jurnalele lui Victor Klemperer, ├Än gr─âdina fiarelor este un documentar la fa╚Ťa locului al unei societ─â╚Ťi care ├«nnebune╚Öte cu ├«ncetinitorul.ÔÇť Chicago Sun-Times

ÔÇ×Larson a cercetat meticulos m─ârturia intim─â a lui Dodd despre ascensiunea lui Hitler ╚Öi a creat o nara╚Ťiune edificatoare a acestui eveniment istoric care are toate pl─âcerile unui thriller politic... o imagine nou─â a unor momente teribile.ÔÇť New York Times Book Review

ÔÇ×Larson, un maestru al nonfic╚Ťiunii istorice, a scris o carte fascinant─â care, de╚Öi bogat documentat─â, se cite╚Öte ca un thriller politic... foarte recomandat oricui este interesat de ascensiunea celui de-al Treilea Reich ╚Öi de rolul Americii ├«n acest proces.ÔÇť Jewish Book World

ERIK LARSON este autorul c─âr╚Ťilor Siajul mor╚Ťii (Editura Litera, 2019), Diavolul din ora┼čul alb, Thunderstruck, IsaacÔÇÖs Storm ╚Öi al multor alte lucr─âri de nonfic╚Ťiune. A scris pentru diverse publica╚Ťii na╚Ťionale ╚Öi a fost redactor la revistele The Wall Street Journal ╚Öi Time. Locuie╚Öte ├«n Seattle ├«mpreun─â cu so╚Ťia sa, trei fiice ╚Öi o ma╚Öin─â sport britanic─â de epoc─â pe nume Mrs. Peel.

Jan 2021
560
78-606-33-6690-1