- 15%

-14.99%

Ganduri despre secolul XX

Autor: Tony Judt
Pre╚Ť standard 49,90┬álei Pre╚Ť special 42,42┬álei

Estimare livrare: 23.09.2021

Unul dintre cei mai str─âluci╚Ťi istorici ai epocii noastre, Tony Judt d─â via╚Ť─â secolului trecut ├«n aceast─â istorie f─âr─â precedent ╚Öi original─â. Structurat─â ca o serie de conversa╚Ťii intime ├«ntre Judt ╚Öi prietenul ╚Öi colegul s─âu istoric Timothy Snyder, G├ónduri despre secolul XX prezint─â triumfurile ╚Öi e╚Öecurile...

Unul dintre cei mai str─âluci╚Ťi istorici ai epocii noastre, Tony Judt d─â via╚Ť─â secolului trecut ├«n aceast─â istorie f─âr─â precedent ╚Öi original─â. Structurat─â ca o serie de conversa╚Ťii intime ├«ntre Judt ╚Öi prietenul ╚Öi colegul s─âu istoric Timothy Snyder, G├ónduri despre secolul XX prezint─â triumfurile ╚Öi e╚Öecurile celor mai proeminen╚Ťi intelectuali ai secolului XX ╚Öi ale ideilor lor, ├«ndrum├ónd cititorii prin dezbateri care ne-au definit lumea. Abord├ónd problema cu o claritate ╚Öi o perspectiv─â f─âr─â precedent, G├ónduri despre secolul XX este un tur de for╚Ť─â: o analiz─â magistral─â a vie╚Ťii g├óndirii ╚Öi a g├óndirii care ne conduce via╚Ťa.

ÔÇ×Genial p├ón─â la final... Tony Judt era combativ ╚Öi avea o fine╚Ťe absolut─â ├«n g├óndire chiar ╚Öi ├«n pragul mor╚Ťii... O lectur─â emo╚Ťionant─â, care ne lumineaz─â ╚Öi ne provoac─â.ÔÇť Sunday Times

ÔÇ×Cel mai bun fel de carte.ÔÇť The Times

ÔÇ×G├ónduri despre secolul XX este o carte remarcabil─â din multe privin╚Ťe. Preg─âtirea ╚Öi angajamentul intelectual care se afl─â ├«n spatele acelui substantiv g├ónduri din titlu. Modul ├«n care ideile prind via╚Ť─â prin interac╚Ťiunea dintre autori. Implicarea pasional─â ├«n problemele politice controversate. Faptul c─â aceast─â carte a putut fi scris─â, av├ónd ├«n vedere circumstan╚Ťele tragice care o ├«nconjurau... Judt continu─â s─â poarte cititorul ├«ntr-o c─âl─âtorie dezl─ân┼úuit─â prin curentele ideologice de g├óndire din secolul XX.ÔÇť The Los Angeles Times

ÔÇ×O s─ârb─âtoare intelectual─â, erudit─â, lucid─â, provocatoare ╚Öi accesibil─â.ÔÇť San Francisco Chronicle

ÔÇ×Fanii vor g─âsi o mul╚Ťime de idei care s─â-i sus╚Ťin─â ├«n aceast─â cod─â amar─â despre o via╚Ť─â marcat─â de mari performan╚Ťe de scriere, de perspicacitate ╚Ötiin╚Ťific─â ╚Öi de polemic─â contemporan─â... vitejia [lui Judt] este mereu prezent─â, dar pe bun─â dreptate minimalizat─â. Dup─â cum observ─â domnul Snyder ├«n introducerea sa, cartea este at├ót despre via╚Ťa min╚Ťii, c├ót ╚Öi despre via╚Ťa tr─âit─â con╚Ötient. Judt a fost un exemplu pentru ambele.ÔÇť The Economist

TONY JUDT (1948ÔÇô2010) a fost autorul ╚Öi editorul a 15 c─âr╚Ťi, incluz├ónd C├ónd lucrurile se schimb─â (Editura Litera, 2015) ╚Öi volumul Epoca postbelic─â (Editura Litera, 2019), finalist la Premiul Pulitzer. A fost director ╚Öi fondator al Institutului Remarque ╚Öi profesor la Universitatea din New York.

TIMOTHY SNYDER este profesor de istorie la Universitatea Yale ╚Öi autorul a cinci c─âr╚Ťi premiate, cel mai recent volum al s─âu fiind Bloodlands: Europe Between Hitler and Stalin. Locuie╚Öte ├«n New Haven, Connecticut

Aug 2021
480
978-606-33-7622-1