- 30%

50 de idei pe care trebuie să le cunoşti. Filosofie

Preț special 20,93 lei

Preț standard 29,90 lei

Estimare livrare: 02.12.2020

În cea mai mare parte a istoriei sale, filosofia a fost plină de oameni periculoşi, înarmaţi cu idei periculoase. Din pricina ideilor lor subversive, Descartes, Spinoza, Hume sau Rousseau, ca să numesc doar câţiva, au fost ameninţaţi cu excomunicarea, obligati să amâne publicarea operelor lor, li s-au refuzat...
În cea mai mare parte a istoriei sale, filosofia a fost plină de oameni periculoşi, înarmaţi cu idei periculoase. Din pricina ideilor lor subversive, Descartes, Spinoza, Hume sau Rousseau, ca să numesc doar câţiva, au fost ameninţaţi cu excomunicarea, obligati să amâne publicarea operelor lor, li s-au refuzat cariere academice sau au fost forţaţi să plece în exil. Poate cel mai cunoscut episod este acela legat de statul atenian, care a considerat că influenţa lui Socrate era atât de nocivă, încât l-a executat.

Filosofia este privită, acum, ca un prototip al disciplinelor academice, iar practicanţii ei sunt nişte inşi bine închişi în turnurile lor de fildeş, departe de problemele vieţii reale. Această imagine caricaturală este departe de adevăr. Întrebările filosofilor sunt uneori profunde şi alteori dificile, dar mai important este că, de fapt, contează. Ştiinţa, de exemplu, are capacitatea de a umple magazinele cu lucruri dintre cele mai frumoase, dar, din păcate, nu a furnizat — şi nici nu poate furniza — manualul de instrucţiuni. Pentru a hotărî ce este de făcut, mai degrabă decât ce putem face, avem nevoie să ne întoarcem spre filosofie. Uneori, filosofii sunt, pur si simplu, copleşiţi de încântarea cu care îşi ascultă propria minte funcţionând (ceea ce chiar e plăcut), însă alteori aduc un aport real, în materie de claritate şi înţelegere, asupra unor chestiuni care ar trebui să ne intereseze pe toţi. Aceste întrebări sunt cele pe care îşi propune cartea de faţă să le prezinte şi să le exploreze.

BEN DUPRÉ a studiat limbile clasice la Exeter College, Oxford, înainte de a-şi începe cariera în domeniul editorial. A fost responsabil de cărţile de referinţă pentru copii la Editura Oxford University Press din 1993 până în 2004 şi are mai mult de 20 de ani de experienţă în explicarea ideilor dificile din ştiinţă pentru marele public.

Jan 2019
170x200
208