- 50%

- 50%

-50%

Doamna Bovary. Vol. 37

Pre╚Ť standard 19,90┬álei Pre╚Ť special 9,95┬álei

Estimare livrare: 06.08.2021

Emma Bovary este o femeie frumoas─â ╚Öi plictisit─â, prizonier─â ├«n c─âsnicia cu un doctor mediocru ╚Öi sufocat─â de banalitatea vie╚Ťii de provincie. Cititoare ├«nfocat─â de romane sentimentale, ea t├ónje╚Öte dup─â pasiune ╚Öi ├«╚Öi caut─â refugiul ├«n fantezii romantice, ├«n cheltuieli excesive ╚Öi, ├«n cele din urm─â, ├«n adulter....

Emma Bovary este o femeie frumoas─â ╚Öi plictisit─â, prizonier─â ├«n c─âsnicia cu un doctor mediocru ╚Öi sufocat─â de banalitatea vie╚Ťii de provincie. Cititoare ├«nfocat─â de romane sentimentale, ea t├ónje╚Öte dup─â pasiune ╚Öi ├«╚Öi caut─â refugiul ├«n fantezii romantice, ├«n cheltuieli excesive ╚Öi, ├«n cele din urm─â, ├«n adulter. Aventurile sentimentale hr─ânite cu iluzii ajung ├«ns─â ╚Öi ele s-o dezam─âgeasc─â, iar consecin╚Ťele sunt devastatoare. Portretul plin de erotism ╚Öi de sensibilitate psihologic─â realizat de Flaubert Emmei Bovary a st├órnit indignare la data public─ârii romanului, iar autorului i-a fost intentat un proces pentru obscenitate. Descrierea eroinei s-a dovedit at├ót de realist─â, ├«nc├ót multe femei au afirmat c─â-i serviser─â drept model. De altfel, protagonista lui Flaubert n-a ├«ncetat s─â fascineze, de atunci, genera╚Ťii ├«ntregi de cititori. Eroin─â romantic─â sau so╚Ťie ├«ntre╚Ťinut─â ╚Öi nevrotic─â, mam─â neglijent─â sau femeie instinctiv revoltat─â ├«mpotriva constr├óngerilor vie╚Ťii mic-burgheze, Emma Bovary r─âm├óne unul dintre cele mai enigmatice ╚Öi mai tulbur─âtoare personaje ale fic╚Ťiunii moderne.
Flaubert nu e doar un autor, e o idee. Nu e doar o idee filosofic─â, e o idee sensibil─â. Exist─â mul┼úi autoriÔÇĹidei, dar ╚Öi autoriÔÇĹcli┼čee. ├Än cazul nostru ├«ns─â, e greu de definit ideea sensibil─â pe care o reprezint─â Flaubert. Pentru c─â el st─â undeva ├«ntre Balzac ╚Öi Proust, acolo unde literatura care plecase cu g├óndul de a spune adev─ârul despre lume ├«╚Öi d─â seama c─â adev─ârul la care poate ajunge ├«i apar╚Ťine, st─â ├«n stil ╚Öi nu poate fi dec├ót autenticitate. [...] Excelen┼úa literar─â a romanului Madame Bovary a trebuit s─â a┼čtepte ├«ns─â apari┼úia ╚Öi impunerea pe scena literar─â a lui Marcel Proust. De atunci ├«ncoace, Flaubert este considerat primul scriitor modern al literaturii franceze.
Alexandru Matei
Mul╚Ťi scriitori, printre care ╚Öi eu, au ├«ncercat, la un moment dat, s─â fie Flaubert.
Orhan Pamuk