special_discount_tag

-30%

Psihologia credulitatii. Cum sa stii in CINE sa ai incredere si in CE anume sa crezi

Autor: Hugo Mercier
Scrie o recenzie
Scrie o recenzie
Acorda o nota pentru
Psihologia credulitatii. Cum sa stii in CINE sa ai incredere si in CE anume sa crezi


Nota ta:
Preț standard 64,90 lei Preț special 45,43 lei
în stoc

Estimare livrare: 31.03.2023

Versiuni disponibile

De ce oamenii nu sunt atât de naivi pe cât am crede Psihologia credulității ne explică modul în care hotărâm în cine să avem încredere și ce ar trebui să credem – și argumentează că suntem destul de buni la a lua asemenea decizii. În această carte care ne lansează numeroase provocări, Hugo Mercier demonstrează...

De ce oamenii nu sunt atât de naivi pe cât am crede

Psihologia credulității ne explică modul în care hotărâm în cine să avem încredere și ce ar trebui să credem – și argumentează că suntem destul de buni la a lua asemenea decizii. În această carte care ne lansează numeroase provocări, Hugo Mercier demonstrează cum aproape toate încercările de persuasiune a maselor – făcute de lideri religioși, de politicieni sau de oameni din publicitate – sunt menite eșecului lamentabil. Folosind cercetări recente din științele politice și din alte domenii, mergând de la istorie la antropologie, Mercier demonstrează că povestea naivității larg răspândite, în care un public credul este ușor de indus în eroare de demagogi și de șarlatani, este pur și simplu greșită.

De ce este persuasiunea maselor atât de dificilă? Mercier folosește ultimele descoperiri ale psihologiei experimentale pentru a demonstra cum fiecare dintre noi este dotat cu mecanisme cognitive sofisticate de vigilență deschisă. Folosindu-se de o varietate de indicii, aceste mecanisme ne permit să fim vigilenți când vine vorba despre convingeri dăunătoare, în timp ce suntem destul de deschiși cât să ne schimbăm opinia când ne sunt prezentate dovezile potrivite. Chiar și eșecurile – când acceptăm confesiunile false, răspândim zvonuri sau ne lăsăm convinși de leacuri miraculoase – sunt mai bine explicate ca defecte ale unor mecanisme cognitive de altfel perfect funcționale decât ca simptome ale unei naivități generale.

Psihologia credulității ne arată cum filtrăm fluxul de informație care ne înconjoară, argumentează că o facem bine și ne explică cum am putea să o facem și mai bine.

 

„Cu riscul de a fi considerat credul, aș spune că Mercier pledează cu forță cauza naivității ca trăsătură mult mai puțin întâlnită și mai puțin importantă decât am crede.“ New Scientist

„Psihologia credulității va interesa pe oricine se întreabă cum să creadă ceea ce spun și fac oamenii, mai ales când avem de-a face cu informație digitală, accesibilă oricărei vârste și adesea suspectă. Amplitudinea și profunzimea studiilor prezentate de Mercier vor fi în mod special pe placul pasionaților de știință.“ New York Journal of Books

„În Psihologia credulității, Hugo Mercier aduce o contribuție specială unui domeniu care are nevoie disperată de așa ceva: cel al adevărului și al minciunii, al cunoașterii și al ignoranței.“ Times Literary Supplement

 

HUGO MERCIER este cercetător specializat în științe cognitive la Institutul Jean Nicod din Paris și coautorul cărții The Enigma of Reason. Locuiește în Nantes

Citeste mai mult Citeste mai putin
Data apariției:
attribute_icon
Sep 2022
Numar pagini:
attribute_icon
368
Tip Coperta:
attribute_icon
Broșată, cu clapete
colectie:
attribute_icon
Categorie:
attribute_icon
ISBN:
attribute_icon
978-606-33-9080-7
Traducator(i):
attribute_icon
Ioan Ciupercă

Produsul a fost adaugat in cos cu succes

Mergi la cosul de cumparaturi

Continua cumparaturile

Detalii produs

Data apariÈ›iei  :  2 sept. 2022
Autor(i)  :  Hugo Mercier
Numar pagini  :  368
Tip Coperta  :  BroÈ™ată, cu clapete
Format  :  137x200
colectie  :  Iq230
ISBN  :  978-606-33-9080-7
Traducator(i)  :  Ioan Ciupercă