LiteraBlog Citește un fragment în avanpremieră din „Conversații decisive. Noi soluții pentru a gestiona cu succes situațiile critice”

Citește un fragment în avanpremieră din „Conversații decisive. Noi soluții pentru a gestiona cu succes situațiile critice”

Conversații decisive. Noi soluții pentru a gestiona cu succes situațiile critice, de Joseph Grenny, Kerry Patterson, Ron McMillan, Al Switzler și Emily Gregory este noua apariție editorială Litera, colecția Introspectiv. Cartea este disponibilă în librăriile din țară și pe litera.ro

Conversații decisive oferă informațiile, analizele, abilitățile și instrumentele de care ai nevoie pentru a te descurca cu cele mai dificile conversații în moduri care te asigură că ambele părți se vor simți auzite și respectate.

Când mizele sunt ridicate, opțiunile variază și emoțiile sunt puternice, ai trei opțiuni: să eviți o conversație decisivă și să suferi consecințele, să conduci prost o conversație și să suferi consecințele sau să citești Conversații decisive și să descoperi cum să comunici cel mai bine când contează cel mai mult.

Acum 20 de ani, Conversații decisive a devenit un adevărat fenomen pe piața de carte, revoluționând modul în care oamenii comunică la locul de muncă, și nu numai, și transformându-se într-un bestseller de cursă lungă și un clasic al literaturii de gen. Milioane de lideri au apelat la acest ghid verificat pentru a-și îmbunătăți în mod dramatic rezultatele în afaceri prin promovarea unei comunicări oneste, curajoase, strategice la nivel de organizație. Această ediție adusă la zi păstrează metodele dovedite care au făcut din Conversații decisive o carte populară în întreaga lume și acoperă subiecte și probleme critice care domină locul de muncă în prezent, precum:

– Comunicarea eficientă în mediile digitale – ce funcționează și ce nu,

– Societatea noastră din ce în ce mai globală și eterogenă, care a introdus noi modalități de muncă – împreună cu noile provocări de comunicare la locul de muncă,

– Diferențe politice și sociale de opinie – cum să le abordezi sincer, dar cu respect.

Când liderii creează o cultură a sincerității intelectuale și emoționale, urmează rezultatele măsurabile: locurile de muncă devin mai incluzive, firmele de servicii financiare câștigă o mai mare loialitate din partea clienților, spitalele salvează mai multe vieți, organizațiile guvernamentale asigură servicii mai bune, firmele de tehnologie învață să funcționeze fără probleme, indiferent de granițele internaționale, iar ONG-urile își îndeplinesc mai bine misiunea.

CITEȘTE UN FRAGMENT ÎN TRADUCERE DE COSMIN NEDELCU

„Ce este o conversație decisivă?
Și cui îi pasă?

Când oamenii aud prima oară termenul „conversație decisivă“, multora le evocă în minte imagini cu președinți, împărați și prim‐miniștri așezați în jurul unei mese impozante în timp ce discută despre viitor. Chiar dacă este adevărat că asemenea dezbateri au un impact important, nu sunt singurele pe care le avem în minte. Conversațiile decisive li se întâmplă tuturor. Sunt discuțiile cotidiene care vă remodelează viața.

Acum, ce anume face o conversație de‐a dumneavoastră să fie decisivă, nu una obișnuită? În primul rând, părerile diferă. De exemplu, vorbiți cu șefa despre o posibilă avansare. Ea crede că nu sunteți pregătit; dumneavoastră credeți că da. În al doilea rând, mizele sunt mari. Sunteți într‐o ședință cu patru colegi și încercați să alegeți o strategie nouă de marketing. Trebuie să faceți ceva diferit, altminteri compania dumneavoastră este în pericol. În al treilea rând, emoțiile sunt intense. Sunteți în mijlocul unei discuții obișnuite cu partenerul sau partenera dumneavoastră, care aduce vorba despre un „incident urât“ care a avut loc în timpul festivităților desfășurate ieri în cartier. Aparent, nu doar că ați flirtat cu cineva la acea petrecere, dar, după spusele partenerului: „Practic, te giugiuleai!“ Nu vă amintiți să fi flirtat. Țineți minte că ați dat pur și simplu dovadă de politețe și amiciție. Partenerul își ia tălpășița cu capsa pusă.

Și, apropo de petrecere, la un moment dat în timpul serii v‐ați trezit făcând conversație cu vecinul nițel cam arțăgos și excentric din apartamentul alăturat. Începe prin a vă povesti totul despre problemele lui cu rinichii, apoi se plânge din senin că mirosul cinei dumneavoastră din seara precedentă a intrat prin sistemul lui de aerisire. „Sunt alergic la ghimbir, știi?“, bombăne el. Din acel moment, sfârșiți într‐o ceartă aprinsă legată de întrebarea dacă dreptul dumneavoastră de a găti este mai presus de faptul că aroma mirodeniilor îi face urechile să nădușească. Nu‐i deloc cel mai elegant moment din viața dumneavoastră. Situația escaladează și se ajunge la țipete, vecinul sfârșește amenințându‐vă că vă dă în judecată pentru ultraj culinar, în vreme ce dumneavoastră vă îndepărtați plin de furie. Emoțiile erau cu adevărat intense.

CE ANUME FACE ACESTE CONVERSAȚII DECISIVE?

Ceea ce face oricare dintre conversațiile de mai sus decisive – nu doar frustrante, terifiante sau enervante – este faptul că efectele lor ar putea să aibă un impact colosal asupra relațiilor sau rezultatelor, unul care vă va afecta teribil.

În fiecare dintre cazurile de mai sus, un element din rutina dumneavoastră cotidiană ar putea fi modificat pentru totdeauna, în bine sau în rău. E limpede că o avansare ar putea aduce o schimbare majoră. Succesul companiei vă afectează și pe dumneavoastră, și pe toți cei cu care lucrați. Relația cu partenerul vă influențează fiecare aspect al vieții. Chiar și o treabă atât de banală precum o polemică despre mirosul mâncării pe care o gătiți vă poate afecta calitatea vieții.

Firește, aceste exemple nu sunt decât vârful unui aisberg gigantic și hidos de subiecte care ne pot purta într‐un dezastru conversațional. Printre altele se numără:

• Încheierea unei relații
• Discuția cu un coleg care face comentarii jignitoare
• Rugămintea adresată unui prieten să vă restituie un împrumut
• Conversația cu șeful căruia îi spuneți ce părere aveți despre comportamentul lui
• Abordarea unui șef care încalcă regulile privind siguranța personală sau în domeniul calității
• Aducerea în discuție a comportamentului rasist sau sexist
• Criticarea muncii unui coleg
• Rugămintea adresată unui coleg de cameră să se mute
• Soluționarea problemelor legate de custodie sau de vizite cu un fost partener
• Gestionarea unui adolescent rebel
• Discuția cu un membru al echipei care nu își respectă angajamentele
• Discutarea problemelor legate de intimitatea sexuală
• Momentul în care cereți unei persoane dragi să spună adevărul despre o problemă legată de abuzul de substanțe
• Discuția cu un coleg care adună informații sau resurse
• Momentul în care faceți o evaluare nefavorabilă a performanței
• Rugămintea adresată socrilor să nu se mai bage în treburile dumneavoastră
• Discuția cu un coleg despre o problemă de igienă personală

Aceste situații provoacă stres și tensiune în viața noastră, un singur pas greșit în oricare dintre ele putând avea consecințe colosale. Dar lucrurile nu trebuie să stea în felul ăsta. Dacă știți cum să gestionați conversațiile decisive, puteți purta într‐o manieră eficientă discuții dure despre practic orice subiect, rezolvând situația. Însă acest lucru nu se întâmplă de obicei.

Întârzierile sunt un factor

În fiecare dintre aceste exemple, factorul determinant între succes și eșec este intervalul de timp care trece între momentul în care apare problema și cel în care persoanele implicate găsesc o cale să o soluționeze cu onestitate și respect. Ceea ce sugerăm este că cea mai mare problemă în relația pe care o aveți cu socrii dumneavoastră nu se datorează imixtiunii lor ocazionale. Emoțiile toxice și comportamentul disfuncțional care se petrece în absența unei conversații directe sunt cele care provoacă cele mai mari stricăciuni. Comportamentul părtinitor la locul de muncă reprezintă o problemă, dar impactul acestuia este multiplicat când oamenii nu izbutesc să înfrunte, să dezbată și să rezolve acel comportament. Una este să aveți un șef care nu reușește să își respecte angajamentele, cu totul alta este ca problema să se descompună în bârfe, neîncredere și resentimente
ascunse, reverberând pe holuri în loc să fie adusă în discuție cu franchețe. Adevăratele probleme se produc în intervalul de timp dintre momentul în care oamenii observă slăbiciunile și momentul în care le abordează.

Gândiți‐vă la relațiile în care intervalul de timp dintre momentul în care simțiți o problemă și cel în care o discutați este scurt. Probabil că o să descrieți aceste relații ca fiind caracterizate prin încredere, productivitate și apropiere. Și acum gândiți‐vă la opusul lor. Reflectați la echipele în care este posibil să fie nevoie de săptămâni, luni sau ani întregi pentru a aduce în discuție cu onestitate elefanții din încăpere. Ce se întâmplă în absența unui dialog onest? Controverse. Resentimente. Lipsă de sportivitate. Decizii greșite. Executare de mântuială a îndatoririlor. Ocazii ratate. În miezul aproape tuturor problemelor cronice din relații, echipe, organizații, ba chiar națiuni se află conversațiile decisive pe care oamenii fie nu le poartă, fie nu le poartă așa cum se cuvine. Decenii de cercetări ne‐au făcut să concluzionăm că:

Se poate măsura sănătatea relațiilor, a echipelor și a organizațiilor măsurând intervalul de timp dintre momentul în care problemele sunt identificate și cel în care sunt soluționate.

Singura cale fiabilă de rezolvare a problemelor constă în găsirea celui mai scurt traseu către conversația eficientă.”

CE SPUN CRITICII DESPRE CONVERSAȚII DECISIVE

„Conversații decisive ne atrage atenția asupra acelor momente definitorii care ne conturează la propriu viața, relațiile și lumea… Această carte merită să își ocupe locul ca una dintre contribuțiilecheie la știința leadershipului ale timpului nostru.“ STEPHEN R. COVEY, autorul cărții Etica liderului eficient sau conducerea bazată pe principii

„Am ratat nenumărate conversații decisive – fie mi-am lăsat emoțiile să scape de sub control, fie am evitat cu totul conflictul. Autorii te conduc pas cu pas pe calea spre un dialog constructiv. Este o carte excepțional de utilă pentru lideri, părinți și oricine s-a străduit să comunice eficient când contează cel mai mult.“ ANGELA DUCKWORTH, autoarea cărții Grit. Puterea pasiunii și a perseverenței

„Este atât de greu să îmbunătățești un clasic. 20 de ani, Conversații decisive a fost resursa la care au apelat oamenii, echipele și organizațiile care au căutat să îmbunătățească modul în care lucrează și trăiesc împreună. Cu toate acestea, în această ediție nouă autorii au făcut aceste abilități clasice mai relevante decât oricând.“ CHARLES DUHIGG, reporter câștigător al Premiului Pulitzer și autor al cărții Puterea obișnuinței

„Este un manual obligatoriu pentru navi­garea prin conversațiile dificile cu care ne lovim în fiecare aspect al vieții noastre. Documentată perfect, ușor de citit și extrem de practică… bravo!“ DAVID ALLEN, autor al cărții Getting Things Done

DESPRE AUTORI

JOSEPH GRENNY, KERRY PATTERSON, RON McMILLAN, AL SWITZLER și EMILY GREGORY sunt consultanți internaționali pe probleme corporatiste și lideri la Crucial Learning, o companie care oferă cursuri în domeniile comunicării, leadershipului și performanței. Aproape jumătate din lista Forbes Global 2000 a folosit cursurile lor pentru îmbunătățirea sănătății și performanței organizaționale.

Adaugă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

PROFITĂ DE OFERTELE SPECIALE ȘI AFLĂ PRIMUL CARE SUNT NOUTĂȚILE

Vrei să fii la curent cu veștile literare? Îți vom putea trimite, cu acordul tău, emailuri cu noutățile editoriale, promoții, concursuri, evenimente, târguri de carte online și detalii despre oferta educațională. Te poți dezabona oricând printr-un simplu click. Mai multe detalii sunt disponibile pe pagina Politici de confidențialitate.